Brev:
Lidt mere udfordrende mad?
13. august 2009
Alder:
7 mdr.
Lidt mere udfordrende mad?
Hej Helen
Tak for tidligere svar..: )
Min dreng er nu 7 måneder, og jeg ved at det nu er ved at være tid til noget mere "almindeligt" mad.
Sådan ser det ud lige nu:
Tidlig morgen 05.30: En flaske mme, ca. 150 ml.
Morgen 08.30: havregryn m. smør, lidt sukker, lidt mme. Kun en lille portion lavet på ca. en spsk havregryn, da han ikke rigtig gider det om morgenen. Evt lidt blommemos eller pæremos fra glas. Vand af kop.
Formiddag inden lur 09.00: ca. 50 - 100 ml mme.
Middag ca 11.30: Færdigblandet grød, ris med grøntsagsblanding, ca 4 - 5 af de små blå skeer bruger jeg af pulveret. Sveskemos for at holde maven igang. Vand af kop.
ca. 13.00: mme, ca 100 ml
Lur ca. kl 14.00 -
Eftermiddag ca. 16.30: mme, ca. 100 - 130 ml
Aften ca. 18.00: blendet mos af kartofler, ærter, gulerødder, blomkål, porre, bønner... + olie, lidt mme. Torskerogn eller en kødbolle blendes i. spiser ret stor portion, ca. 1,5 dl. Vand af kop.
Sveskemos.
Inden sove ca. 20.00: mme, alt mellem 50 og 150 ml.
Sen aften ca. 22.30: vælling i søvne, ca. 150 ml.
Sådan ser programmet ud. Men jeg tænker på at han skal spise mere forskelligt og mere groft mad nu? Det er bare så svært for jeg tør næsten ikke, jeg er så bange for at han får det i den gale hals!
Jeg har tilbudt ham at gnave af melon, agurk, ristede rugbrødsstænger, appelsinbåde osv, men de to små fine tænder i undermunden kan gnave ret store stykker af! og så sveder jeg nærmest koldsved når han begynder at sidde og få brækfornemmelser! Hvad skal jeg gøre? Mosen til aften prøver jeg at blende mindre og mindre, men den er stadig ret fin. Skal jeg bare tage mig sammen, eller hvad kan jeg gøre? Og hvad mere kan jeg tilbyde ham? Må han feks. få almindelig ris, og hvad med kød, hvad slags? Og hvad med rugbrødstern?
På forhånd tak!
Simone